📍ΒΕΡΓΙΝΑ (ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΑΙΓΩΝ) & ΜΕΛΙΚΗ ΗΜΑΘΙΑΣ!

Μαζί με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ξεναγηθήκαμε στα εμβληματικά έργα αναστήλωσης στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας, τη σπουδαιότερη πολυδιάστατη τρέχουσα επένδυση της χώρας στον χώρο του Πολιτισμού & του Τουρισμού…!
👌Ειδικότερα, το ανάκτορο του βασιλιά των Μακεδόνων Φιλίππου Β′ στις Αιγές, αποτελεί το μεγαλύτερο οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας…!
Πρόκειται για τον “Παρθενώνα της Μακεδονίας”, με μέγεθος τριπλάσιο από τον Παρθενώνα της Ακρόπολης των Αθηνών…
Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στην τελετή εγκαινίων…
📌«…το αναστηλωμένο ανάκτορο έχει πολιτιστικό & εθνικό χαρακτήρα, διότι επιβεβαιώνει την ελληνική διαχρονικότητα της Μακεδονίας στο βάθος των αιώνων…, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί καταλύτη οικονομικής ανάπτυξης για το σήμερα & το αύριο της ευρύτερης περιοχής…»!

Νωρίτερα, στον χαιρετισμό του προς τους κατοίκους της Μελίκης Ημαθίας, ο Πρωθυπουργός είπε τα εξής:
📌«…καθώς ξημερώνει το 2024 πιστεύω ότι, μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια, για πρώτη φορά μπορούμε να δούμε το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, με περισσότερο φως, με περισσότερο ήλιο, όπως ηλιόλουστη είναι & η σημερινή μέρα. Σε μια Ελλάδα η οποία θα αναπτύσσεται, η οποία θα αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Με έναν αγροτικό κόσμο που, παρά τις δυσκολίες που όλοι αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν, γνωρίζει πολύ καλά ότι απολαμβάνει της στήριξης αυτής της κυβέρνησης & στα εύκολα και στα δύσκολα…!»

📍ΕΡΤNEWS – ΕΚΠΟΜΠΗ “UPDATE”!

📺 Στην ενημερωτική τηλεοπτική εκπομπή του έγκριτου δημοσιογράφου της ΕΡΤ “Χρήστου Παγώνη”, συζητήσαμε θέματα της επικαιρότητας, όπως:
📌Η επιστολική ψήφος στις Ευρωεκλογές.
📌Η τιθάσευση της ακρίβειας, με μείωση στο 3% του πληθωρισμού στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, βάσει στοιχείων της Eurostat.

[🎥 Δείτε το βίντεο με αποσπάσματα της εκπομπής⬇️]

📍ΑΘΗΝΑ – ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ “Ν.Δ.”!

Σήμερα το απόγευμα, είχα την ευκαιρία να αναλύσω θέσεις & απόψεις μου, σε μια ενδιαφέρουσα:
🔹Συνάντηση – συζήτηση μεταξύ συναδέλφων βουλευτών – μελών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ & της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
📌Θέμα μας, οι τρέχουσες εξελίξεις σε ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο της ελληνικής υπαίθρου!

📍ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!

Ολοκληρώθηκε χθες τα μεσάνυχτα η συζήτηση & βάσει μυστικής ψηφοφορίας απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία, οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ & του ΠΑΣΟΚ για:
📌«Σύσταση Ειδικής Επιτροπής προς διενέργεια Προκαταρκτικής Εξέτασης για ενδεχόμενα αδικήματα στη σύμβαση Ανάταξης & Αναβάθμισης του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας».

🎙️Στην ομιλία μου, λίγο πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης, ανέφερα αναλυτικά τα εξής:
(⬇️*δείτε παρακάτω & το σχετικό βίντεο 🎥)

“Κύριε Πρόεδρε,
Κύριοι Υπουργοί,
Αγαπητές & Αγαπητοί συνάδελφοι βουλευτές,
Πριν ακριβώς μια εβδομάδα, σ’ αυτή εδώ την αίθουσα, ολοκληρώσαμε τη συζήτηση και λάβαμε ως κοινοβούλιο, με 266 ψήφους από όλες τις παρατάξεις, πλην του ΠΑΣΟΚ, μια σημαντική απόφαση αναφορικά με τη «Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών & όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό»!
Με ιδιαίτερη συγκίνηση, τιμή και ευθύνη, αποδέχθηκα τον ορισμό μου ως μέλος & τη συμμετοχή μου στις εργασίες αυτής της ιδιαίτερης & σημαντικής Εξεταστικής Επιτροπής.
Και ερχόμαστε πάλι σήμερα εδώ, σ’ αυτή την αίθουσα, για να συζητήσουμε & να λάβουμε απόφαση επί των αιτημάτων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω ενός θολού τοπίου, καταφέραν υποτίθεται ήδη να εντοπίσουν τους πολιτικά υπευθύνους & ζητούν με εμφανή καθυστέρηση, τη σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής.
Διότι γι’αυτούς, από ότι φαίνεται, οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες & το παιχνίδι εντυπώσεων, για το «ποιος θα είναι τελικά αξιωματική αντιπολίτευση», έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την αναζήτηση της «αλήθειας»!
Ο Ελληνικός Λαός όμως διαισθάνεται & το απέδειξε ποιος θέλει & μπορεί να υπηρετήσει την «αλήθεια»!
Έρχεται λοιπόν τώρα:

  • ο ΣΥΡΙΖΑ να προβλέψει & να αποδώσει με μεγάλη ευκολία ευθύνες, ονοματίζοντας ενόχους μόνο για τις περιόδους, πρίν & μετά τη διακυβέρνηση του, ενώ για τον Υπουργό της δικής του θητείας έχει ήδη διαβλέψει & διατυπώσει, με μια περιορισμένη αναφορά στην πρόταση του, ότι δεν έχει απολύτως καμία ευθύνη…!
  • Από την άλλη μεριά το ΠΑΣΟΚ αναζητά ευθύνες μόνο για την περίοδο από το 2015 & μετά…!
    Δηλαδή τι κάνουν;
    Είναι προφανές, ότι προσπαθούν να βγάλουν την «ουρά» τους έξω από το κάδρο των διαχρονικών ευθυνών!
    Αν αυτό δεν είναι μικροπολιτική σκοπιμότητα & κοροϊδία απέναντι στα θύματα, τις οικογένειες τους & τον Ελληνικό λαό, τότε τί είναι…;
    Διότι, που εδράζονται οι προτάσεις των δύο κομμάτων για τη σύσταση Προκαταρκτικής Εξεταστικής Επιτροπής…;
    Εδράζονται σε έγγραφο της Ευρωπαίου Εισαγγελέως, που διαβιβάστηκε «αμελητί» στη Βουλή, η οποία:
  1. Εξέτασε μια ανώνυμη καταγγελία…,
  2. ενώ στο έγγραφο της κατέληξε απλά σε «εικαζόμενες πράξεις» ευθύνης…
    Από την άλλη μεριά, κλείνουν τα μάτια & δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψη το γεγονός, ότι για τις αποφάσεις για τις οποίες ζητείται η διερεύνηση, σε σχέση με την τέλεση του αδικήματος της απιστίας, αυτές είχαν ήδη ελεγχθεί από τους αρμόδιους Εισαγγελείς & είχαν τεθεί στο αρχείο.

Το ΠΑΣΟΚ & ο ΣΥΡΙΖΑ, με τις προτάσεις για σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής, μας ζητούν να περιοριστεί η διερεύνηση, μόνο στην αναζήτηση πολιτικών ευθυνών…
Αν επιχειρήσουμε να συζητήσουμε στη βάση της δικής τους συλλογιστικής, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση όμως:

  • Να ξεκινήσουμε πιάνοντας το νήμα από το 1985 έως & το 2001, όπου είχαν υπογραφεί 15 συβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, για συστήματα σηματοδότησης & τηλεδιοίκησης, τα οποία ποτέ δεν τέθηκαν σε λειτουργία!
  • Μέσα στην επόμενη δεκαετία, από το 2002 έως το 2012 έγιναν διάφορες προσπάθειες λειτουργικής ενοποίησης των εν λόγω συστημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, που δυστυχώς όμως, αυτές οι προσπάθειες έπεσαν στο κενό.
  • Και αυτό γιατί, παρά το υψηλό κόστος μελέτης & απόκτησης τους, τα επί μέρους συστήματα, λόγω του ότι προμηθεύθηκαν & εγκαταστάθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, χαρακτηρίζονταν από ανομοιογένεια μεταξύ τους, ως προς τον σχεδιασμό, τον εξοπλισμό και την τεχνική τους φιλοσοφία.
  • Προς τον σκοπό αυτό, το 2012 αποφασίστηκε η δημοπράτηση ενός ενοποιημένου έργου για την ανάταξη & αναβάθμιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
  • Ώσπου φθάνουμε στο 2014, με την υπογραφή της πολυσυζητημένης Σύμβασης 717, από την κυβέρνηση Σαμαρά. Αντικείμενο της, ήταν η σηματοδότηση 52 Σταθμών και η ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης.
  • Λίγους μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης, αναλαμβάνει τα ηνία της χώρας, η γνωστή σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
  • Η διάρκεια υλοποίησης της Σύμβασης ήταν 24 μήνες, δηλαδή έως τον Σεπτέμβριο του 2016.
  • Μέχρι τότε, εκτελέστηκε μόλις το 33% του έργου, από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο & λειτουργικό.
  • Παραδόθηκαν δηλαδή προς χρήση τα συστήματα σηματοδότησης μόνο σε 17 από τους 52 σταθμούς & κανένα από τα 3 κέντρα τηλεδιοίκησης.
  • Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε σχεδόν απολύτως τίποτα! Ανεξαρτήτως, του ότι είχαν δοθεί έξι (6) διαδοχικές παρατάσεις με ομολογημένη συνυπαιτιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, για την ολοκλήρωση της Σύμβασης 717.
  • Αντιθέτως εκείνη την περίοδο επιβλήθηκε δημοσιονομική διόρθωση από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου για την επιστροφή 2,2 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Επίσης, με δεδομένο ότι το έργο δεν ολοκληρώθηκε, υπήρξε τον Ιούνιο του 2019 η απειλή νέας δημοσιονομικής διόρθωσης ύψους 14,4 εκατομμυρίων ευρώ, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για προγενέστερη Σύμβαση.
  • Συνεπώς η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, με την αδράνεια & τις παλινωδίες της, στοίχησε για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα!
  • Με την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας τον Ιούλιο του 2019 από την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το αρμόδιο Υπουργείο & η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, επιδόθηκαν σε μια σειρά ενεργειών ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το φυσικό & οικονομικό αντικείμενο της Σύμβασης 717.
  • Έτσι, έως τον Φεβρουάριο του 2023, που συνέβη το τραγικό δυστύχημα, είχε υλοποιηθεί το 90% του αντικειμένου της Σύμβασης, από το οποίο το 70% είχε πιστοποιηθεί και ήταν λειτουργικό.
  • Μέχρι τότε δηλαδή, είχαν εγκατασταθεί ολοκληρωμένα συστήματα σε συνολικά 37 από τους 54 σταθμούς του δικτύου και παραδόθηκε στον ΟΣΕ ένα από τα τρία κέντρα τηλεδιοίκησης & σηματοδότησης που προέβλεπε η σύμβαση.
  • Και όλα αυτά εν μέσω περιόδου πανδημίας, με επίπτωση στην εκτέλεση των εργασιών & με δυσκολίες στην προμήθεια εξοπλισμού και υλικών.

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σήμερα που μιλάμε, το σύνολο του αντικείμενου της Σύμβασης 717 ολοκληρώθηκε, ήδη από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου!
Από όλα τα παραπάνω αποδεικνύεται ποιός τελικά ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά, «έτρεξε» & ολοκλήρωσε το έργο…!
Τι ειρωνεία όμως…;
Ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχει πλέον ένα ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης & τηλεδιοίκησης, που αν δεν υπήρχαν όλες αυτές οι διαχρονικές καθυστερήσεις & παλινωδίες, που σας ανέπτυξα προηγουμένως, ίσως να μην βρισκόμασταν σήμερα εδώ για να συζητάμε για εξεταστικές & προκαταρκτικές επιτροπές…
Αν θέλουμε σ’ αυτήν την αίθουσα να προσεγγίσουμε πραγματικά, με υγιείς προθέσεις & όχι με μικροπολιτικές αναγωγές, τον πυρήνα αυτού του συγκλονιστικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, πρέπει να αναζητήσουμε και να εξετάσουμε διαχρονικά αποτυπώματα & ξεκάθαρα ίχνη, σε όλα τα επίπεδα…

  • από την βάρδια εκείνης της αποτρόπαιης νύχτας, που τελούσε σε σύγχυση,
  • τον προγραμματισμό & την εποπτεία στις βάρδιες των σιδηροδρομικών,
  • την επιλογή, διαχείριση, εκπαίδευση & αξιολόγηση του προσωπικού,
  • τις πράξεις ή παραλείψεις φορέων, αναδόχων, διοικήσεων ή πολιτικών προσώπων…
    Αυτή είναι η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, που αποφασίσαμε ως Κοινοβούλιο την προηγούμενη εβδομάδα, από την Προκαταρκτική Επιτροπή που ζητούν ΣΥΡΙΖΑ & ΠΑΣΟΚ…

Θεωρώ, κύριοι του ΠΑΣΟΚ & του ΣΥΡΙΖΑ, έστω σ’αυτήν την ύστατη στιγμή, ότι θα πρέπει να αποσύρετε τις προτάσεις σας για τη σύσταση Προκαταρτικής Επιτροπής, αν όντως σας ενδιαφέρει η «αλήθεια» & όχι η μικροπολιτική σκοπιμότητα, με αναζήτηση ευθυνών μόνο σε πρόσωπα πολιτικών αντιπάλων!
Διότι, με βάση την παράγραφο 10, του άρθρου 155 του Κανονισμού της Βουλής, υπάρχει ο κίνδυνος να μην δοθεί η δυνατότητα υποβολής εκ νέου πρότασης για σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής με τα ίδια πραγματικά περιστατικά…
Περιμένετε πρώτα…, να ολοκληρώσει τις εργασίες της η Εξεταστική Επιτροπή & μην της στερείτε αυτή τη δυνατότητα να «ριχθεί άπλετο φώς» σε όλα τα επίπεδα…!

📍ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-”11ο Διεθνές & 15ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Πολεμικών Τεχνών «Μυγδονία»”!

👏Θέλω να συγχαρώ για την άψογη διοργάνωση τον πρόεδρο & τα μέλη Ελληνικής Ομοσπονδίας Πολεμικών Τεχνών Thomas Smiaris, καθώς & τους αθλητές, γονείς, προπονητές & τα Δ.Σ. αθλητικών συλλόγων για τη συμμετοχή τους & τη διαρκή προσπάθεια τους στον χώρο του αθλητισμού.

📍ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!

Σήμερα το πρωί, στην Κεντρική Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης, συναντήθηκα με

📌το Σύνδεσμο Εμπόρων (Σ.Ε.Κ.Λ.Θ.)!

Ένα Σύνδεσμο, που διαχειρίζεται με υπευθυνότητα & επαγγελματισμό τις υποχρεώσεις του.

👌Πραγματοποιήθηκε μία εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση, στο πλαίσιο της οποίας εστιάσαμε στα καίρια ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο τους!

📍ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ – ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ!

Ολοκληρώθηκε απόψε στην Ολομέλεια η συζήτηση & ελήφθη με 266 ψήφους υπέρ (όλων των κομμάτων πλην του ΠΑΣΟΚ), η απόφαση για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα:
📌τη ”Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, για τη διερεύνηση του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών”!
👉Με ιδιαίτερη ευθύνη & συγκίνηση, μίλησα σ’ αυτή την εξαιρετικά σημαντική συνεδρίαση, ως ένας εκ των 12 ομιλητών της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
🙏Αποτελεί θεσμικό χρέος όλων μας, απέναντι στις 57 αδικοχαμένες ψυχές & τις οικογένειες τους, η διαλεύκανση κάθε πτυχής αυτής της ανείπωτης τραγωδίας…!

[🎥Δείτε το σχετικό βίντεο]

*Στην ομιλία μου ανέφερα αναλυτικά τα εξής:

“Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Αγαπητές & Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πέρασαν περίπου 8 μήνες από τότε…!
Οι εικόνες, οι ήχοι, οι μνήμες του τραγικότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα ελληνικά χρονικά, είναι ακόμη νωπές μπροστά στα μάτια, στο μυαλό…, στη συνείδηση όλων μας…
➢ 57 τραγικές απώλειες και εκατοντάδες τραυματίες!
➢ Κυρίως νέα παιδιά…, που η χαρά και τα νεανικά τους χαμόγελα, μετατράπηκε σε θρήνο…
➢ Πολλά από την Κεντρική Μακεδονία…, από την Θεσσαλονίκη!
➢ Παιδιά γνωστών μας οικογενειών, δικών μας ανθρώπων…
➢ Ένα μαύρο πέπλο που σκίασε όλη τη χώρα…!
Ένα πέπλο, το οποίο δεν σκέπασε απλά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τα συντρίμμια των μηχανών του…
Υπενθύμισε σε όλους μας εκκωφαντικά, τις πολυεπίπεδες παθογένειες της ελληνικής κρατικής μηχανής…
Μιας μηχανής διαχρονικά προβληματικής…

  • Από το πως σχεδιάζονται & υλοποιούνται τα μεγάλα έργα…,
  • τις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων…,
  • την επιλογή & αξιολόγηση του προσωπικού…!
    Και το πιο συγκλονιστικό…!
    Λίγες μόλις μέρες μετά, με αφορμή αυτήν την ανείπωτη τραγωδία, οργανώθηκε πανελλήνια απεργία…
    Ξέρετε πιο ήταν ένα από τα αιτήματα, μιας μερίδας οργανωμένων συμμετεχόντων σ’ αυτή…?
    ➢ να μην υπάρχει αξιολόγηση στο προσωπικό του δημοσίου!!!
    Ίσως όμως, να μην είχαμε φτάσει σ’ αυτό το τραγικό δυστύχημα…, εάν υπήρχε ήδη σε εφαρμογή ένα ορθολογικό σύστημα αξιολόγησης!
    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Θεσμικό μας χρέος, μέσα σ’ αυτή την αίθουσα, είναι πρωτίστως να συνεννοηθούμε για τα αυτονόητα…!
    Να συμπορευτούμε όλοι, με υγιείς προθέσεις, ώστε να μην κρυφθεί τίποτα κάτω από το μαύρο πέπλο αυτής της συγκλονιστικής τραγωδίας…
    Να διερευνηθεί κάθε πτυχή που σχετίζεται με πράξεις ή παραλήψεις φορέων, διαδικασιών ή προσωπικών ευθυνών…, που οδηγούν στον πυρήνα του προβλήματος…
    Και η διερεύνηση αυτή καλείται να αναζητήσει διαχρονικά αποτυπώματα και ίχνη…
    Προς αυτή την κατεύθυνση, ως ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, θα ψηφίσουμε υπέρ της σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι συμφωνούμε με τη διατύπωση και το ύφος της πρότασης, όπως αυτή κατατέθηκε από το Κομουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.
    Σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ που καλλιεργεί ένα ομιχλώδες τοπίο, αφού αντί να συναινέσει στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διαχρονική διερεύνηση ευθυνών, με μεγάλη καθυστέρηση και εμφανή μικροπολιτική σκοπιμότητα, καταθέτει αίτημα Προκαταρκτικής Επιτροπής!
    Ιστορικά, άλλωστε η παράταξη μας αναγνωρίζεται και τελικά αναδεικνύεται από τους Έλληνες πολίτες, ως η δύναμη της αλήθειας και της υπευθυνότητας!
    Το 2019, όταν η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, έβαλε θεμελιώδεις στρατηγικούς στόχους για τη θεραπεία και ανάταξη ημιθανών φορέων και μεγάλων αναπτυξιακών υποδομών!
    Όπως συνέβη για παράδειγμα:
    ➢ με την υπό πτώχευση τότε ΔΕΗ, η οποία σήμερα καλπάζει εντυπωσιακά (ή)
    ➢ με τα παροπλισμένα τότε ναυπηγεία της χώρας, που σήμερα αναλαμβάνουν σημαντικά διεθνή συμβόλαια.
    Η ίδια προσπάθεια ξεκίνησε να καταβάλλεται από το 2019 και για την εξυγίανση του παραπαίοντος ελληνικού σιδηροδρόμου.
    Ειδικότερα:
    🔹Το 2021 δρομολογήθηκε η υλοποίηση έξι εμβληματικών σιδηροδρομικών έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ, ώστε να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των βασικών λιμανιών της χώρας.
    🔹Για ολόκληρη σχεδόν την περασμένη δεκαετία της κρίσης, ο ΟΣΕ λάμβανε σταθερά 45 εκατομμύρια ανά έτος. Από το 2022 η ετήσια αυτή χρηματοδότηση αυξήθηκε κατά 66% και έφτασε τα 75 εκατομμύρια.
    🔹Μετά από πολλά χρόνια, το 2022 άρχισε να ενισχύεται το προσωπικό του ΟΣΕ με 427 νέες θέσεις εργασίας. Στα πέντε χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχαν γίνει μόλις 24 προσλήψεις.
    🔹Το 2022 επίσης, υποχρεώσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που εκτελεί, να πληρώνει τη μίσθωση της υποδομής και να πραγματοποιεί επενδύσεις με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο που φτάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ. Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που το 2017, διέγραψε 692 εκατομμύρια ευρώ χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την πούλησε μόνο 42 εκατομμύρια ευρώ.
    🔹Τέλος το 2022, αναμορφώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ με πλήρη και σαφή διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων τους.
    🔹 Το σημαντικότερο όμως είναι ότι άλλαξε ο τρόπος κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων της χώρας, ώστε να σταματήσουν οι τεράστιες υπερβάσεις των προϋπολογισμών και των χρονοδιαγραμμάτων.
    Έτσι η συζήτηση μας, καταλήγει εστιάζοντας στα εξής:
    ➢ Από το 1985 ως το 2001, ο ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ είχε υπογράψει 15 διαφορετικές συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, για έργα σηματοδότησης που ποτέ δεν τέθηκαν σε λειτουργία!
    ➢ Αυτή η αδράνεια και οι παλινωδίες συνεχίζονται διαχρονικά, ώσπου φθάνουμε στο 2014 με την υπογραφή της πολυσυζητημένης σύμβασης 717.
    ➢ Αντικείμενο της, ήταν η σηματοδότηση 52 Σταθμών και η ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης.
    ➢ Η σύμβαση ξεκίνησε, όμως στη συνέχεια ανέλαβε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπου μέχρι το 2016 που έληγε το χρονοδιάγραμμα, υλοποίησε μόλις το 32,69% του έργου, από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο και λειτουργικό.
    ➢ Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα!
    ➢ Το 2021 το έργο επανεκκινείται και πάλι, από την κυβέρνηση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ➢ Έτσι έως τον Φεβρουάριο του 2023 υλοποιήθηκε το 90%, από το οποίο το 70% είχε πιστοποιηθεί και ήταν λειτουργικό.
    ➢ Και καταλήγουμε στο σήμερα, όπου πλέον από τον προηγούμενο μήνα, ολοκληρώθηκε το σύνολο του αντικειμένου της σύμβασης.
    Άρα για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται,
    🔹η υπευθυνότητα της παράταξης μας στη δρομολόγηση, διαχείριση και ολοκλήρωση μεγάλων έργων,
    🔹καθώς και η στιβαρή πολιτική βούληση «να ριχθεί άπλετο φως σ’ αυτή την τραγωδία»!
    🙏Αυτό είναι το χρέος μας απέναντι στις αδικοχαμένες ψυχές και τις οικογένειες τους…
    Αυτό, που από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρεσβεύει και υπηρετεί με σθένος…!

📍ΔΕΘ – 38η PHILOXENIA!

👌Η διαχρονική μας συνάντηση, με φίλους & συνεργάτες, στη σημαντική αυτή κλαδική έκθεση για την ανάδειξη του ελληνικού τουρισμού!
👏Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες φορείς & τους διοργανωτές!

@Αλέκος Καχριμάνης
@Σοφία Μαυρίδου
@Georgios Moutsianas

📍ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!

Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Κύριο θέμα της συνάντησης αποτέλεσε η ενημέρωση για τις νομοθετικές ρυθμίσεις του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στην κατεύθυνση:
📌απλοποίησης και επιτάχυνσης διαδικασιών,
📌επίλυσης τοπικών προβλημάτων κτηματογράφησης,
📌εκκαθάρισης εκκρεμοτήτων και
📌αποφόρτισης της διαδικασίας μετεγγραφής ακινήτων με αφαίρεση βαρών για τον πολίτη.

📍VORIA.GR – ΑΡΘΡΟ!

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε σημερινό άρθρο – άποψη μου, στην ενημερωτική ιστοσελίδα Voria.gr! ⬇️

https://www.voria.gr/article/i-ellada-toy-2028-ehei-oles-tis-dynatotites-na-einai-kalyteri-apo-tin-ellada-toy-2023