📍ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!

Ολοκληρώθηκε χθες τα μεσάνυχτα η συζήτηση & βάσει μυστικής ψηφοφορίας απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία, οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ & του ΠΑΣΟΚ για:
📌«Σύσταση Ειδικής Επιτροπής προς διενέργεια Προκαταρκτικής Εξέτασης για ενδεχόμενα αδικήματα στη σύμβαση Ανάταξης & Αναβάθμισης του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας».

🎙️Στην ομιλία μου, λίγο πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης, ανέφερα αναλυτικά τα εξής:
(⬇️*δείτε παρακάτω & το σχετικό βίντεο 🎥)

“Κύριε Πρόεδρε,
Κύριοι Υπουργοί,
Αγαπητές & Αγαπητοί συνάδελφοι βουλευτές,
Πριν ακριβώς μια εβδομάδα, σ’ αυτή εδώ την αίθουσα, ολοκληρώσαμε τη συζήτηση και λάβαμε ως κοινοβούλιο, με 266 ψήφους από όλες τις παρατάξεις, πλην του ΠΑΣΟΚ, μια σημαντική απόφαση αναφορικά με τη «Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών & όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό»!
Με ιδιαίτερη συγκίνηση, τιμή και ευθύνη, αποδέχθηκα τον ορισμό μου ως μέλος & τη συμμετοχή μου στις εργασίες αυτής της ιδιαίτερης & σημαντικής Εξεταστικής Επιτροπής.
Και ερχόμαστε πάλι σήμερα εδώ, σ’ αυτή την αίθουσα, για να συζητήσουμε & να λάβουμε απόφαση επί των αιτημάτων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω ενός θολού τοπίου, καταφέραν υποτίθεται ήδη να εντοπίσουν τους πολιτικά υπευθύνους & ζητούν με εμφανή καθυστέρηση, τη σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής.
Διότι γι’αυτούς, από ότι φαίνεται, οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες & το παιχνίδι εντυπώσεων, για το «ποιος θα είναι τελικά αξιωματική αντιπολίτευση», έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την αναζήτηση της «αλήθειας»!
Ο Ελληνικός Λαός όμως διαισθάνεται & το απέδειξε ποιος θέλει & μπορεί να υπηρετήσει την «αλήθεια»!
Έρχεται λοιπόν τώρα:

  • ο ΣΥΡΙΖΑ να προβλέψει & να αποδώσει με μεγάλη ευκολία ευθύνες, ονοματίζοντας ενόχους μόνο για τις περιόδους, πρίν & μετά τη διακυβέρνηση του, ενώ για τον Υπουργό της δικής του θητείας έχει ήδη διαβλέψει & διατυπώσει, με μια περιορισμένη αναφορά στην πρόταση του, ότι δεν έχει απολύτως καμία ευθύνη…!
  • Από την άλλη μεριά το ΠΑΣΟΚ αναζητά ευθύνες μόνο για την περίοδο από το 2015 & μετά…!
    Δηλαδή τι κάνουν;
    Είναι προφανές, ότι προσπαθούν να βγάλουν την «ουρά» τους έξω από το κάδρο των διαχρονικών ευθυνών!
    Αν αυτό δεν είναι μικροπολιτική σκοπιμότητα & κοροϊδία απέναντι στα θύματα, τις οικογένειες τους & τον Ελληνικό λαό, τότε τί είναι…;
    Διότι, που εδράζονται οι προτάσεις των δύο κομμάτων για τη σύσταση Προκαταρκτικής Εξεταστικής Επιτροπής…;
    Εδράζονται σε έγγραφο της Ευρωπαίου Εισαγγελέως, που διαβιβάστηκε «αμελητί» στη Βουλή, η οποία:
  1. Εξέτασε μια ανώνυμη καταγγελία…,
  2. ενώ στο έγγραφο της κατέληξε απλά σε «εικαζόμενες πράξεις» ευθύνης…
    Από την άλλη μεριά, κλείνουν τα μάτια & δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψη το γεγονός, ότι για τις αποφάσεις για τις οποίες ζητείται η διερεύνηση, σε σχέση με την τέλεση του αδικήματος της απιστίας, αυτές είχαν ήδη ελεγχθεί από τους αρμόδιους Εισαγγελείς & είχαν τεθεί στο αρχείο.

Το ΠΑΣΟΚ & ο ΣΥΡΙΖΑ, με τις προτάσεις για σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής, μας ζητούν να περιοριστεί η διερεύνηση, μόνο στην αναζήτηση πολιτικών ευθυνών…
Αν επιχειρήσουμε να συζητήσουμε στη βάση της δικής τους συλλογιστικής, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση όμως:

  • Να ξεκινήσουμε πιάνοντας το νήμα από το 1985 έως & το 2001, όπου είχαν υπογραφεί 15 συβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, για συστήματα σηματοδότησης & τηλεδιοίκησης, τα οποία ποτέ δεν τέθηκαν σε λειτουργία!
  • Μέσα στην επόμενη δεκαετία, από το 2002 έως το 2012 έγιναν διάφορες προσπάθειες λειτουργικής ενοποίησης των εν λόγω συστημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, που δυστυχώς όμως, αυτές οι προσπάθειες έπεσαν στο κενό.
  • Και αυτό γιατί, παρά το υψηλό κόστος μελέτης & απόκτησης τους, τα επί μέρους συστήματα, λόγω του ότι προμηθεύθηκαν & εγκαταστάθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, χαρακτηρίζονταν από ανομοιογένεια μεταξύ τους, ως προς τον σχεδιασμό, τον εξοπλισμό και την τεχνική τους φιλοσοφία.
  • Προς τον σκοπό αυτό, το 2012 αποφασίστηκε η δημοπράτηση ενός ενοποιημένου έργου για την ανάταξη & αναβάθμιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
  • Ώσπου φθάνουμε στο 2014, με την υπογραφή της πολυσυζητημένης Σύμβασης 717, από την κυβέρνηση Σαμαρά. Αντικείμενο της, ήταν η σηματοδότηση 52 Σταθμών και η ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης.
  • Λίγους μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης, αναλαμβάνει τα ηνία της χώρας, η γνωστή σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
  • Η διάρκεια υλοποίησης της Σύμβασης ήταν 24 μήνες, δηλαδή έως τον Σεπτέμβριο του 2016.
  • Μέχρι τότε, εκτελέστηκε μόλις το 33% του έργου, από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο & λειτουργικό.
  • Παραδόθηκαν δηλαδή προς χρήση τα συστήματα σηματοδότησης μόνο σε 17 από τους 52 σταθμούς & κανένα από τα 3 κέντρα τηλεδιοίκησης.
  • Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε σχεδόν απολύτως τίποτα! Ανεξαρτήτως, του ότι είχαν δοθεί έξι (6) διαδοχικές παρατάσεις με ομολογημένη συνυπαιτιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, για την ολοκλήρωση της Σύμβασης 717.
  • Αντιθέτως εκείνη την περίοδο επιβλήθηκε δημοσιονομική διόρθωση από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου για την επιστροφή 2,2 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Επίσης, με δεδομένο ότι το έργο δεν ολοκληρώθηκε, υπήρξε τον Ιούνιο του 2019 η απειλή νέας δημοσιονομικής διόρθωσης ύψους 14,4 εκατομμυρίων ευρώ, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για προγενέστερη Σύμβαση.
  • Συνεπώς η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, με την αδράνεια & τις παλινωδίες της, στοίχησε για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα!
  • Με την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας τον Ιούλιο του 2019 από την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το αρμόδιο Υπουργείο & η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, επιδόθηκαν σε μια σειρά ενεργειών ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το φυσικό & οικονομικό αντικείμενο της Σύμβασης 717.
  • Έτσι, έως τον Φεβρουάριο του 2023, που συνέβη το τραγικό δυστύχημα, είχε υλοποιηθεί το 90% του αντικειμένου της Σύμβασης, από το οποίο το 70% είχε πιστοποιηθεί και ήταν λειτουργικό.
  • Μέχρι τότε δηλαδή, είχαν εγκατασταθεί ολοκληρωμένα συστήματα σε συνολικά 37 από τους 54 σταθμούς του δικτύου και παραδόθηκε στον ΟΣΕ ένα από τα τρία κέντρα τηλεδιοίκησης & σηματοδότησης που προέβλεπε η σύμβαση.
  • Και όλα αυτά εν μέσω περιόδου πανδημίας, με επίπτωση στην εκτέλεση των εργασιών & με δυσκολίες στην προμήθεια εξοπλισμού και υλικών.

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σήμερα που μιλάμε, το σύνολο του αντικείμενου της Σύμβασης 717 ολοκληρώθηκε, ήδη από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου!
Από όλα τα παραπάνω αποδεικνύεται ποιός τελικά ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά, «έτρεξε» & ολοκλήρωσε το έργο…!
Τι ειρωνεία όμως…;
Ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχει πλέον ένα ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης & τηλεδιοίκησης, που αν δεν υπήρχαν όλες αυτές οι διαχρονικές καθυστερήσεις & παλινωδίες, που σας ανέπτυξα προηγουμένως, ίσως να μην βρισκόμασταν σήμερα εδώ για να συζητάμε για εξεταστικές & προκαταρκτικές επιτροπές…
Αν θέλουμε σ’ αυτήν την αίθουσα να προσεγγίσουμε πραγματικά, με υγιείς προθέσεις & όχι με μικροπολιτικές αναγωγές, τον πυρήνα αυτού του συγκλονιστικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, πρέπει να αναζητήσουμε και να εξετάσουμε διαχρονικά αποτυπώματα & ξεκάθαρα ίχνη, σε όλα τα επίπεδα…

  • από την βάρδια εκείνης της αποτρόπαιης νύχτας, που τελούσε σε σύγχυση,
  • τον προγραμματισμό & την εποπτεία στις βάρδιες των σιδηροδρομικών,
  • την επιλογή, διαχείριση, εκπαίδευση & αξιολόγηση του προσωπικού,
  • τις πράξεις ή παραλείψεις φορέων, αναδόχων, διοικήσεων ή πολιτικών προσώπων…
    Αυτή είναι η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, που αποφασίσαμε ως Κοινοβούλιο την προηγούμενη εβδομάδα, από την Προκαταρκτική Επιτροπή που ζητούν ΣΥΡΙΖΑ & ΠΑΣΟΚ…

Θεωρώ, κύριοι του ΠΑΣΟΚ & του ΣΥΡΙΖΑ, έστω σ’αυτήν την ύστατη στιγμή, ότι θα πρέπει να αποσύρετε τις προτάσεις σας για τη σύσταση Προκαταρτικής Επιτροπής, αν όντως σας ενδιαφέρει η «αλήθεια» & όχι η μικροπολιτική σκοπιμότητα, με αναζήτηση ευθυνών μόνο σε πρόσωπα πολιτικών αντιπάλων!
Διότι, με βάση την παράγραφο 10, του άρθρου 155 του Κανονισμού της Βουλής, υπάρχει ο κίνδυνος να μην δοθεί η δυνατότητα υποβολής εκ νέου πρότασης για σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής με τα ίδια πραγματικά περιστατικά…
Περιμένετε πρώτα…, να ολοκληρώσει τις εργασίες της η Εξεταστική Επιτροπή & μην της στερείτε αυτή τη δυνατότητα να «ριχθεί άπλετο φώς» σε όλα τα επίπεδα…!